reklama

Snažil som sa jesť zdravo a pokazil som to gumou

Ale to len včera. Všetko tomu hralo do karát. Po raňajkách som šiel do roboty, a keďže som bo objednaný zubárovi a možnosti umytia zubov sú u nás minimáalne od rána som nejedol. Po obede zápas a pred tým sa predsa neje. Nevládalo by sa behať. Takže som nejedol celkom zdravo. Ale čo som zjedol večer.....

Písmo: A- | A+
Diskusia  (16)

Na raňajky chleba maslom a medom. Dva. Obstojné. Na cestu do roboty som si umyl jednu mrkvu, ktorá na mňa od rána pokrikovala zo špajze.

Obed som nemal, šak aby som šiel zubárke s čistými zubami. V tom mi zavolal otec, že zubárke som obednaný na 14:40 čo bohužial nestíham. Moje zuby si vydýchli. Šup ho domov niečo malé pred zápasom zjesť. Nikde nič, tak som vzal dve jablká, banán a vybral sa do Kostolišta. Konečne sme vyhrali.

20:45 som sa ocitol doma pred chladničkou z ktorej som musel vyhodiť majonézový šalát zo soboty. Začal moc vábne rozvoniavať a to sa u nás netoleruje. Keďže som bol lenivý si niečo robiť, osud zachrániť ma od umretia hladom, spočinul na pleciach skoro pol kila (450g) parížskeho šalátu. Zobrať tri rožky, dať dole viečko, oblízať, zobrať lyžičku a dobrú chuť. To som netušil, že si všimnem a už vôbec nie, že aj prečítam zloženie.

Uhorka, cibuľa, hrášok, mrkva, cukor, soľ dokonca jedlá, pitná voda, ocot, zase soľ, zase pitná voda....
Začalo to fajn. Nemohlo to tak byť na vždy. To čo sa v tom tvári ako šunka malo až 5 percent mäsa, zvyšok boli bravčové kože a maste, pitná voda a stabilizátory. To znamená dihydrogénfosforečnan sodný, trifosforečnan sodný a polyfosforečnan sodný. Aby sa šalát nehral na chameleóna obsahuje stabilizátor farby dusitan sodný. Ďalej antioxidant izoaskorban sodný, kyselinu sorbovú, octovú a mliečnu, kopec gúm a to guarovú gumu, xantánovú gumu, gumu tara a benzoan sodný. Dojedol som a cítil sa lepšie, dočítal a nevedel som čo. Tak som radšej šiel rýchlo spať

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Len tak na koniec:

Guarová guma

Gum cyamopsis, guarová múčka; je mletý endosperm semien prírodných druhov rastliny guar (Cyamopsis tetragonolobus (L.) Taub. Čeľade Leguminosae ). Obsahuje predovšetkým vysokomolekulárny hydrokoloidný polysacharid, zložený z galaktopyranózových a manopyranózových jednotiek, navzájom prepojených glykozidickými väzbami. Po chemickej stránke možno uvedený polysacharid označiť ako galaktomanan.

Už viete čo to je? A ešte obsahuje popol, arzén, olovo, kadmium, ortuť a niake tie tažké kovy.

Benzoan sodný

Vzorec C6H6COONa. Je to niečo o čom sa moc nevie. Aspoň ja som nenašiel. Toxikologické vlastnosti neboli úplne preskúmané. Môže spôsobiť zažívacie problémy, ale niesú žiadne špecifické proti látky. Ale toto ma dostalo a preto ho tu spomínam. Ďalšie možnosti použitia.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Lekárstvo, tabak, medziprodukt pre výrobu farbiv, inhibitor koroze a plesne a dezinfekčný prostriedok.

Július Bero

Július Bero

Bloger 
  • Počet článkov:  15
  •  | 
  • Páči sa:  0x

s ruksakom na prežitie a otvorenými očami ktoré mnohé prehliadajú Zoznam autorových rubrík:  to mi tak ušlo...ako to bolotakto to vidím jasom si všimoljaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu